Week 2 in Brazilië - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Leon Prins - WaarBenJij.nu Week 2 in Brazilië - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Leon Prins - WaarBenJij.nu

Week 2 in Brazilië

Door: Leon Prins

Blijf op de hoogte en volg Leon

18 Mei 2014 | Brazilië, Holambra

Olla iedereen,

Hier alweer mijn tweede reisverslag vanuit Brazilië. Deze gaat over de tweede week die ik heb door gebracht met Rens in Brazilië.

Van maandag t/m vrijdag hebben wij zoals gewoonlijk stage gelopen. Wel waren er deze week wat veranderingen op stage, zoals dat wij hebben gevraagd of wij gewoon een middag pauze mochten doen van een halfuur in plaats van één uur zodat we een half uur eerder klaar zijn en dus een half uur langer van de zon kunnen genieten buiten werktijd.
Ook was er een verandering met onze werkzaamheden. We mochten andere dingen gaan doen waardoor we onder de mensen kwamen te werken. Dit is erg leuk omdat niemand waar je mee moet werken Nederlands of Engels kunt en je dus moet communiceren met gebaren taal en de Portugese worden die je wel kunt, en zij met Engelse worden die zij wel kunnen.

Woensdag avond zijn wij uit eten geweest met een vriend die ook bij ons in een appartementje zit op de accommodatie, en 2 vriendinnen van hem. Dit was erg gezellig maar ook erg leerzaam. Dat leerzame kwam doordat één van die vriendinnen Braziliaans was waardoor we alleen maar Engels moesten communiceren. Dit was een uitdaging omdat ik het erg moeilijk vind om elk woord dat je wilt zeggen te vertalen naar het Engels, maar dit lukte vrij goed.

Vrijdag na stage hebben we een bbq gehad bij de Nederlandse vriendin. Dit is in Brazilië erg populair en doen de meeste mensen minstens één keer per week. dit was ook erg gezellig en hier leerde wij ook weer nieuwe mensen kennen.

Zaterdag zijn we naar het grootste winkelcentrum geweest van Zuid-Amerika: Parque Dom Pedro. Dit was erg leuk om een keer te zien. We hebben daar wat Braziliaanse kleren gekocht voor het WK en we hebben wat spullen gekocht wat we nog nodig hadden. Verder hebben we ons ogen uitgekeken.

Nu is het zondag en zitten we weer lekker buiten onze reisverslagen te schrijven. Het is hier 24 graden maar wat bewolktere als normaal dus we gaan nu maar even iets sportiefs doen.

De groeten vanuit Brazilië

• 19 Mei 2014 - 09:55

Frans:

Niet verkeerd, iedere week BBQ. Kunnen we voorlopig hier ook doen. Het weer is prima! Vorige week nog niet maar nu prima dus. Ik kan me voorstellen dat het communiceren wat lastig is, gaat dus wel aardig. Heb je nu een Braziliaans shirt of ook nog wel iets oranje?

Merken jullie nog iets van protesten etc? Komt hier nog wel eens is beeld.

Groeten, Frans.

• 19 Mei 2014 - 15:05

Ria Prins:

Hallo Leon.

leuk om wat van je te horen.
    wat een mooie ervaring om hier stage te mogen lopen.
    fijn dat je met verschillende mensen contact hebt, dat is erg belangrijk, je kan vaak van velen wat leren als je er voor open staat.
    en met handen en voetengesprekken kom je vaak verder dan je denkt en heeft ook wel iets komisch.
    verder ook goed voor je Engels en je communicatie.
    profiteer van de mogelijkheden die je geboden worden en maak er wat van, zo'n kans krijg je niet vaak.
    we blijven je volgen, groeten aan Rens.
    Liefs opa en oma

• 20 Mei 2014 - 00:41

Leon Prins:

Natuurlijk heb ik ook wel iets oranjes, maar voor als Brazilië speelt hebben we natuurlijk wat anders nodig want hoe verder Brazilië komt hoe leuker het wordt natuurlijk.

Van de protesten merken wij eigenlijk niet. Dit is ook ver hier vandaan, maar op de Braziliaanse tv zien wij het ook regelmatig voorbijkomen.